Spring gate

Den země – online aktivity


Jarní obrázek pomocí QR kódů

Každá škola vytvořila hádanku zašifrovanou do QR kódu. Děti měly za úkol hádanku rozluštit a na její místo umístit výsledný obrázek. Vznikla tak koláž jarního obrázku. Naše děti tento úkol plnily v rámci IT dílny. Pracovaly ve dvojicích.


Vyrábíme z odpadového materiálu

Všechny školy posílaly své výrobky. Také naše děti recyklovaly a toto je výsledek


Den Země

V projektu jsme oslavili Den Země. Školy se vzájemně inspirovaly nejrůznějšími aktivitami.

Děti se dozvěděly, jak vypadá naše planeta a co vše na ní můžeme vidět. Naučily se také, jak se o naši planetu starat. Co do přírody nepatří, a jak přírodu chránit. Seznámily se s pojmem recyklace a naučily se třídit odpad.

Společná koláž všech škol – Plakát ke Dni Země


Příběh o hrášku

Děti shlédly krátkou pohádku. Pohádka posloužila, jako inspirace k hráškovému stavitelství. Děti si rozvíjely jemnou motoriku, trpělivost a fantazii.


Děti se seznámily s růstem hrachu a fazole

Na toto téma prováděly mnoho aktivit.

https://digipad.app/p/352804/88a85a0d268ae


Jarní tvoření všech zúčastněných škol

https://padlet.com/nantialyr/spring-creation-ei1uwpydxa7dtkwn


Dekorování velikonočních vajíček v zahraničních týmech

Každá školka dostala za úkol vyzdobit dvě vajíčka, která dostala zaslaná od zahraniční školy. Naše školka byla v týmu se slovenskou školkou v Prešově. My jsme slovenské školce zaslali dva návrhy vajíček k vyzdobení a oni zase nám.

Náš úkol pro slovenskou školu.

Vydekorované vajíčko Slováky.

Vydekorované vajíčko Slováky.

Zdobíme vajíčka od slovenských kamarádů.

Spolupracovaly i ostatní týmy a tohle je společná velikonoční výzdoba.


Společně slavíme Velikonoce

Slavíme i s rodiči.

Seznamujeme zahraniční kamarády s českými velikonočními lidovými zvyky a tradicemi.

Bavíme se s interaktivními velikonočními hrami.


Hymna projektu

Všechny školky vybraly 2 slova charakterizující jarní období. Slova jsme zadali umělé inteligenci a poprosili jsme ji o vytvoření krátké projektové hymny. Děti si pak na tuto hymnu s radostí zatancovaly.


Malujeme a vybíráme logo projektu

,Naše logo

Vybíráme nejhezčí logo projektu.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd8WF5KqPNELyfnk-6KkavhhveLMo9P7JGLDPmuU6pyis4vaw/viewform

Vyhrálo logo starších dětí ze slovenské školky z Prešova. Gratulujeme 🙂


Jaro očima dětí

Dětské poznatky o jaru

Co víme o jaru?

Děti prozkoumávaly hlavní znaky jara. Na vycházkách pozorovaly změny v přírodě, malovaly čápy, vyráběly jarní bránu, hledaly klíče od jarní brány, tancovaly a vítaly jaro pohybovými hrami.

Vše co se dozvěděly o jaru, si děti zopakovaly v komunitním kruhu pomocí klubíčka. Pak jen prolézaly jarní travičkou s květinami a přivítaly jaro.

Seznamujeme se s projektovými kamarády

MŠ Kytička, Pardubice, Česká republika

MŠ Prešov, Slovensko – 1.skupina

MŠ Prešov, Slovensko – 2. skupina

MŠ Kirklareli, Turecko

MŠ Athény, Řecko


Mapa partnerů

https://www.pictramap.com/app/view?p=84d1a6


Představujeme se

Děti vytvořily jarní květiny. Starší děti stříhaly, mladší muchlaly hedvábný papír a lepily ho na vystřižené květiny.

PŘEDSTAVUJEME SE KAMARÁDŮM


O projektu

Projekt Jarní brána je určen pro děti od 3 do 6 let. Potrvá od března do června. Naším cílem je aktivní tvořivou činností – pozorováním, experimentováním, tvůrčími aktivitami, příběhy, využíváním digitálních aplikací formovat představy dětí o jarním období a dosáhnout tak hlubšího pochopení hlavních znaků jara a zákonitostí v přírodě. Učitelé budou stimulovat pátrací aktivitu dětí v procesu shromažďování informací, povzbuzovat je k experimentování, zkoumání, řešení problémových úkolů, povzbuzovat děti, aby si hrály a tvořily v mezinárodních týmech. Během projektu budou pro děti připraveny interaktivní aktivity. Pomocí STEAMu učitelé upozorňují studenty na environmentální problémy. Děti tak získají zkušenosti, znalosti, rozvíjejí svoji kreativitu a elementární kompetence ve všech oblastech svého rozvoje. Projekt pomůže hlouběji a podrobněji studovat hlavní znaky jara a získat znalosti o přírodě přiměřené věku. Děti se učí respektovat a chránit přírodu.

Očekávané výsledky

Studenti získají poznatky o přírodě. Budou podrobněji zkoumat hlavní znaky jara. Osvojí si zákonitosti v přírodě pozorováním, experimentem, zlepší si slovní zásobu při tvorbě příběhů a v diskusích a tvůrčí činnosti.Společným produktem studentských týmů bude:Encyklopedie jarních květin, Řešení jarních hádanek, Plakáty, kniha o vodní kapce, Jarní reportáž.

Informace

členové: 5 škol

Členství: Slovensko(2), Česká republika(2), Turecko(1), Řecko(1)

Věkové rozmezí: 3-6 let

Předměty výuky: Designová technologie, Environmentální výchova, Informatika / ICT, Předškolní předměty

Klíčové kompetence: Kulturní povědomí a vyjádření, Gramotnost, Matematika, Sociální učení