Co je u nás nového?

Rozloučili jsme se s budoucími školáky

V pátek jsme naše nejstarší děti pasovali na školáky. Společně jsme zavzpomínali na roky strávené v MŠ. Budoucí školáci nám prozradili, jaké povolání by chtěli vykonávat. Nám nezbývá nic jiného než jim popřát, aby se jim jejich sny vyplnily. Aby se jim v nové škole líbilo a našli si zde nové kamarády 🙂


Zdárně jsme ukončili 4. ročník projektu Svět nekončí za vrátky, cvičíme se zvířátky

Letos jsme se opět účastnili tohoto projektu zaměřeného na tělesný rozvoj dětí. Děti po celý rok cvičily, běhaly, lezly, skákaly, házely míčem a překonávaly nejrůznější překážky. Zažívaly upřímnou radost z pohybu. Za jejich snahu byly odměněny medailemi Českou obcí sokolskou.


Naši výtvarníci opět uspěli

Děti z výtvarné dílny slaví další úspěch. Tentokrát se umístily ve výtvarné soutěži Českomoravské myslivecké jednoty „Mé toulky za zvěří“.

Gratulujeme Lauře, Viki, Vlastíkovi a Justýnce. Děkujeme za reprezentaci školy.


Úspěch ve výtvarné soutěži Českého zahrádkářského svazu „Voda v zahradě“

Máme radost z dalšího úspěchu. Tentokrát uspěla Barborka Šindelářová ve výtvarné soutěži Českého zahrádkářského svazu „Voda v zahradě“. Gratulujeme 🙂


Umístění v 48. ročníku Mezinárodní dětské výtvarné soutěži Lidice 2020

S radostí oznamujeme, že náš žáček Milan Komanec, 6 let, uspěl v Mezinárodní výtvarné soutěži Lidice 2020 s tématem Krajina. Získal nejvyšší ocenění Medaili. Soutěže se účastnilo 78 států světa s 22 000 pracemi. Gratulujeme a děkujeme za reprezentaci školy .


Náměty pro činnosti s dětmi v době přerušení provozu MŠ

Milé děti, srdečně vás všechny zdravíme!

Než všichni společně vyženeme ten škaredý bacil pryč, nachystali jsme pro vás několik námětů, jak se zabavit, procvičit si svoje schopnosti, dovednosti a něco nového se naučit. Můžete zapojit maminku, tatínka, sestřičku nebo bratříčka, ať si zkrátíte dlouhé chvíle.

Budeme také rádi, když vás maminka nebo tatínek při plnění jakéhokoliv úkolu nafotí a zašle na email: lucie.khasova@seznam.cz

Abychom jsme se mohli pokochat vašimi výtvory a být hrdí na naše/vaše/ pracovité děti 🙂

Posíláme mnoho pozdravů, zdravíčka, dobré nálady, která je teď hodně důležitá a rodičům hlavně pevné nervy 🙂

Naše rodina

VYPRÁVĚJTE SI O RODINĚ, KDO DO NÍ PATŘÍ, KDO CO MÁ V RODINĚ NA PRÁCI.

PŘIPOMEŇTE SI SVÁTEK MATEK – DRUHÁ KVĚTNOVÁ NEDĚLE. KOHO JE BABIČKA MAMINKOU? VYSVĚTLETE DĚTEM. JAK MŮŽEME MAMINCE POMÁHAT, JAK POMÁHÁTE VY?

Výtvarné činnosti

Nakresli mamince kytičku.

Pracovní činnosti

Vyrob svoji rodinu z roliček.

Vymodeluj srdíčko, nebo ho jakkoliv vyrob, poskládej atd.

Hrajeme si s čarodějnicí


PŘÍPRAVA K ZÁPISU aneb Co má umět předškolák před vstupem do ZŠ

Doporučující materiál Desatero pro rodiče dětí předškolního věku

zdroj http://www.msmt.cz (materiál je na webu v pdf. souboru a lze ho vytisknout a vyvěsit na veřejně přístupném místě).

Desatero pro rodiče dětí předškolního věku

co má umět dítě před vstupem do školy, co by měl umět předškolák


1. Dítě by mělo být dostatečně fyzicky a pohybově vyspělé, vědomě ovládat své tělo, být
samostatné v sebeobsluze
Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

  • pohybuje se koordinovaně, je přiměřeně obratné a zdatné (např. hází a chytá míč, udrží rovnováhu na jedné noze, běhá, skáče, v běžném prostředí se pohybuje bezpečně) svlékne se, oblékne i obuje (zapne a rozepne zip i malé knoflíky, zaváže si tkaničky, oblékne si čepici, rukavice)
  • je samostatné při jídle (používá správně příbor, nalije si nápoj, stoluje čistě, používá ubrousek)
  • zvládá samostatně osobní hygienu (používá kapesník, umí se vysmrkat, umyje a osuší si ruce,
  • použije toaletní papír, použije splachovací zařízení, uklidí po sobě)
  • zvládá drobné úklidové práce (posbírá a uklidí předměty a pomůcky na určené místo, připraví
  • další pomůcky, srovná hračky)
  • postará se o své věci (udržuje v nich pořádek)

 
2. Dítě by mělo být relativně citově samostatné a schopné kontrolovat a řídit své chování
Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

  • zvládá odloučení od rodičů
  • vystupuje samostatně, má svůj názor, vyjadřuje souhlas i nesouhlas
  • projevuje se jako emočně stálé, bez výrazných výkyvů v náladách
  • ovládá se a kontroluje (reaguje přiměřeně na drobný neúspěch, dovede odložit přání na pozdější dobu, dovede se přizpůsobit konkrétní činnosti či situaci)
  • je si vědomé zodpovědnosti za své chování
  • dodržuje dohodnutá pravidla

 
3. Dítě by mělo zvládat přiměřené jazykové, řečové a komunikativní dovednosti
Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

  • vyslovuje správně všechny hlásky (i sykavky, rotacismy, měkčení)
  • mluví ve větách, dovede vyprávět příběh, popsat situaci apod.
  • mluví většinou gramaticky správně (tj. užívá správně rodu, čísla, času, tvarů, slov, předložek aj.)
  • rozumí většině slov a výrazů běžně užívaných v jeho prostředí
  • má přiměřenou slovní zásobu, umí pojmenovat většinu toho, čím je obklopeno
  • přirozeně a srozumitelně hovoří s dětmi i dospělými, vede rozhovor, a respektuje jeho pravidla
  • pokouší se napsat hůlkovým písmem své jméno (označí si výkres značkou nebo písmenem)
  • používá přirozeně neverbální komunikaci (gesta, mimiku, řeč těla, aj.)
  • spolupracuje ve skupině

 
4. Dítě by mělo zvládat koordinaci ruky a oka, jemnou motoriku, pravolevou orientaci
Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

  • je zručné při zacházení s předměty denní potřeby, hračkami, pomůckami a nástroji (pracuje se
    stavebnicemi, modeluje, stříhá, kreslí, maluje, skládá papír, vytrhává, nalepuje, správně otáčí listy v knize apod.)
  • zvládá činnosti s drobnějšími předměty (korálky, drobné stavební prvky apod.) tužku drží správně, tj. dvěma prsty třetí podložený, s uvolněným zápěstím
  • vede stopu tužky, tahy jsou při kreslení plynulé, (obkresluje, vybarvuje, v kresbě přibývají detaily i vyjádření pohybu)
  • umí napodobit základní geometrické obrazce (čtverec, kruh, trojúhelník, obdélník), různé tvary, (popř. písmena)
  • rozlišuje pravou a levou stranu, pravou i levou ruku (může chybovat
  • řadí zpravidla prvky zleva doprava
  • používá pravou či levou ruku při kreslení či v jiných činnostech, kde se preference ruky uplatňuje (je zpravidla zřejmé, zda je dítě pravák či levák)

5. Dítě by mělo být schopné rozlišovat zrakové a sluchové vjemy
Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

  • rozlišuje a porovnává podstatné znaky a vlastnosti předmětů (barvy, velikost, tvary, materiál, figuru a pozadí), nachází jejich společné a rozdílné znaky
  • složí slovo z několika slyšených slabik a obrázek z několika tvarů
  • rozlišuje zvuky (běžných předmětů a akustických situací i zvuky jednoduchých hudebních nástrojů)
  • rozpozná rozdíly mezi hláskami (měkké a tvrdé, krátké a dlouhé)
  • sluchově rozloží slovo na slabiky (vytleskává slabiky ve slově)
  • najde rozdíly na dvou obrazcích, doplní detaily
  • rozlišuje jednoduché obrazné symboly a značky i jednoduché symboly a znaky s abstraktní podobou (písmena, číslice, základní dopravní značky, piktogramy)
  • postřehne změny ve svém okolí, na obrázku (co je nového, co chybí)
  • reaguje správně na světelné a akustické signály

6. Dítě by mělo zvládat jednoduché logické a myšlenkové operace a orientovat se v elementárních
matematických pojmech
Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

  • má představu o čísle (ukazuje na prstech či předmětech počet, počítá na prstech, umí počítat po jedné, chápe, že číslovka vyjadřuje počet)
  • orientuje se v elementárních počtech (vyjmenuje číselnou řadu a spočítá počet prvků minimálně v rozsahu do pěti (deseti)
  • porovnává počet dvou málopočetných souborů, tj. v rozsahu do pěti prvků (pozná rozdíl a určí o kolik je jeden větší či menší)
  • rozpozná základní geometrické tvary (kruh, čtverec, trojúhelník atd.)
  • rozlišuje a porovnává vlastnosti předmětů
  • třídí, seskupuje a přiřazuje předměty dle daného kritéria (korálky do skupin podle barvy, tvaru, velikosti)
  • přemýšlí, vede jednoduché úvahy, komentuje, co dělá („přemýšlí nahlas“)
  • chápe jednoduché vztahy a souvislosti, řeší jednoduché problémy a situace, slovní příklady, úlohy, hádanky, rébusy, labyrinty
  • rozumí časoprostorovým pojmům (např. nad, pod, dole, nahoře, uvnitř a vně, dříve, později, včera, dnes), pojmům označujícím velikost, hmotnost (např. dlouhý, krátký, malý, velký, těžký,
    lehký)

7. Dítě by mělo mít dostatečně rozvinutou záměrnou pozornost a schopnost záměrně si
zapamatovat a vědomě se učit
Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

  • soustředí pozornost na činnosti po určitou dobu (cca 10-15 min.)
    „nechá“ se získat pro záměrné učení (dokáže se soustředit i na ty činnosti, které nejsou pro něj aktuálně zajímavé)
  • záměrně si zapamatuje, co prožilo, vidělo, slyšelo, je schopno si toto po přiměřené době vybavit a reprodukovat, částečně i zhodnotit
  • pamatuje si říkadla, básničky, písničky
  • přijme úkol či povinnost, zadaným činnostem se věnuje soustředěně, neodbíhá k jiným, dokáže vyvinout úsilí a dokončit je
  • postupuje podle pokynů
  • pracuje samostatně



8. Dítě by mělo být přiměřeně sociálně samostatné a zároveň sociálně vnímavé, schopné soužití s
vrstevníky ve skupině
Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

  • uplatňuje základní společenská pravidla (zdraví, umí požádat, poděkovat, omluvit se)
  • navazuje kontakty s dítětem i dospělými, komunikuje s nimi zpravidla bez problémů, s dětmi, ke kterým pociťuje náklonnost, se kamarádí
  • nebojí se odloučit na určitou dobu od svých blízkých
  • je ve hře partnerem (vyhledává partnera pro hru, v zájmu hry se domlouvá, rozděluje a mění si role)
  • zapojí se do práce ve skupině, při společných činnostech spolupracuje, přizpůsobuje se názorům a rozhodnutí skupiny
  • vyjednává a dohodne se, vyslovuje a obhajuje svůj názor ve skupině (v rodině) dodržuje daná a pochopená pravidla, pokud jsou dány pokyny, je srozuměno se jimi řídit
  • k ostatním dětem se chová přátelsky, citlivě a ohleduplně (dělí se o hračky, pomůcky, pamlsky, rozdělí si úlohy, všímá si, co si druhý přeje)
  • je schopno brát ohled na druhé (dokáže se dohodnout, počkat, vystřídat se, pomoci mladším)

9. Dítě by mělo vnímat kulturní podněty a projevovat tvořivost
Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

  • pozorně poslouchá či sleduje se zájmem literární, filmové, dramatické či hudební představení zaujme je výstava obrázků, loutek, fotografii, návštěva zoologické či botanické zahrady, statku, farmy apod.
  • je schopno se zúčastnit dětských kulturních programů, zábavných akcí, slavností, sportovních akcí
  • svoje zážitky komentuje, vypráví, co vidělo, slyšelo, dokáže říci, co bylo zajímavé, co jej zaujalo, co bylo správné, co ne zajímá se o knihy, zná mnoho pohádek a příběhů, má své oblíbené hrdiny
  • zná celou řadu písní, básní a říkadel
  • zpívá jednoduché písně, rozlišuje a dodržuje rytmus (např. vytleskat, na bubínku)
  • vytváří, modeluje, kreslí, maluje, stříhá, lepí, vytrhává, sestavuje, vyrábí
  • hraje tvořivé a námětové hry (např. na školu, na rodinu, na cestování, na lékaře), dokáže hrát krátkou divadelní roli

10. Dítě by se mělo orientovat ve svém prostředí, v okolním světě i v praktickém životě
Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

  • vyzná se ve svém prostředí (doma, ve škole), spolehlivě se orientuje v blízkém okolí (ví, kde bydlí, kam chodí do školky, kde jsou obchody, hřiště, kam se obrátit když je v nouzi apod.)
  • zvládá běžné praktické činnosti a situace, s nimiž se pravidelně setkává (např. dovede vyřídit drobný vzkaz, nakoupit a zaplatit v obchodě, říci si o to, co potřebuje, ptá se na to, čemu nerozumí, umí telefonovat,
  • dbá o pořádek a čistotu, samostatně se obslouží, zvládá drobné úklidové práce, je schopno se starat o rostliny či drobná domácí zvířata)
  • ví, jak se má chovat (např. doma, v mateřské škole, na veřejnosti, u lékaře, v divadle, v obchodě, na chodníku, na ulici, při setkání s cizími a neznámými lidmi) a snaží se to dodržovat
  • má poznatky ze světa přírody živé i neživé, lidí, kultury, techniky v rozsahu jeho praktických zkušeností (např. orientuje se v tělesném schématu, umí pojmenovat jeho části i některé orgány, rozlišuje pohlaví, ví, kdo jsou členové rodiny a čím se zabývají, rozlišuje různá povolání, pomůcky, nástroje, ví, k čemu jsou peníze, zná jména některých rostlin, stromů, zvířat a dalších živých tvorů, orientuje se v dopravních prostředcích, zná některé technické přístroje), rozumí běžným okolnostem, dějům, jevům, situacím, s nimiž se bezprostředně setkává (např. počasí a jeho změny, proměny ročních období, látky a jejich vlastnosti, cestování, životní prostředí a jeho ochrana, nakládání s odpady)
    přiměřeným způsobem se zapojí do péče o potřebné
  • má poznatky o širším prostředí, např. o naší zemi (města, hory, řeky, jazyk, kultura), o existenci jiných zemí a národů, má nahodilé a útržkovité poznatky o rozmanitosti světa jeho řádu (o světadílech, planetě Zemi, vesmíru)
    chová se přiměřeně a bezpečně ve školním i domácím prostředí i na veřejnosti (na ulici, na hřišti, v obchodě, u lékaře),
  • uvědomuje si možná nebezpečí (odhadne nebezpečnou situaci, je opatrné,
    neriskuje), zná a zpravidla dodržuje základní pravidla chování na ulici (dává pozor při přecházení, rozumí světelné signalizaci)
  • zná faktory poškozující zdraví (kouření)
  • uvědomuje si rizikové a nevhodné projevy chování, např. šikana, násilí

Jak můžete pomoci svým dětem s přípravou na zápis do ZŠ?

► Věnujte dítěti soustředěnou pozornost – při rozhovoru s ním se nezabývejte jinou činností, dejte mu najevo zájem, trpělivě je vyslechněte, projevujte vstřícnost a přívětivé chování.

► Vyprávějte dítěti a čtěte mu – televize či video nenahradí lidské slovo a osobní kontakt.

► Pověřujte dítě drobnými úkoly a domácími pracemi – pěstujte tak jeho samostatnost a zodpovědnost, rozvíjíte i motoriku.

► Rozvíjejte poznání z oblasti života lidí, zvířat i rostlin – vedle obecné informovanosti rozšiřujete i jeho slovní zásobu.

► Vybírejte vhodné hry a činnosti, sami se do nich zapojte – stavebnice, skládanky, dějové obrázky i práce s drobným výtvarným materiálem rozvíjejí poznání a tvořivost. Vaše účast posiluje citovou zralost dítěte.

► Upevňujte prostorovou orientaci a pojmy nahoře, dole, vlevo, vpravo, vpřed, za – výrazně to ovlivňuje základy psaní, čtení a počítání.

► Dbejte na vhodné pohybové aktivity a zdravé stravování – příroda je velká tělocvična, prospěje i vám.

► Trénujte změny denního režimu související se školní docházkou – ranní vstávání, odbourávání odpoledního spaní, čas pravidelného ukládání k večernímu spánku zmírní každodenní stres pro děti, zákonné zástupce i pedagogy, připravujte dítě na to, co ho čeká nového v době školní docházky.

► Vytvářejte sociální situace, kdy se dítě učí jednat s jinými lidmi – uplatňovat základní společenská pravidla při jednání s lidmi, vyřizovat drobné vzkazy, nebát se komunikace ve známém prostředí apod.

zdroj: http://www.msmt.cz/file/39797/


Jarní sluníčka

Přejeme dětem a rodičům krásný první jarní den .

I když si děti nemůžou společně hrát, pojďme si společně namalovat, vymodelovat, poskládat jarní sluníčko – fantazii se meze nekladou. Ať nám vaše sluníčka prozáří toto ne moc šťastné období.
Sluníčka můžete vkládat facebookové stránky školky nebo na messenger paní učitelky Lucie Khasové a připojit k nim malý popisek. Co vaše sluníčko z oblohy vidí, komu mává? S dětmi si pak můžete sluníčka prohlédnout a zavzpomínat na kamarády.


Přikládáme sluníčko, které mává všem dětem, rodičům a přejeme pevné zdraví!

Michalka: Tak my máme sluníčka hned dvě, koukají na náš dům, dvě proto, že se mají rádi. 🥰 A za zády prý mají ještě maminku a tatínka Sluníčkovic. 😁
Viki : Naše sluníčko z nebe vidí, jak Viktorka mamince pomáhá, maminka má z toho radost a pusu jí dává 😊
Z nebíčka mává dětičkám ze školky
a sleduje krůčky, Justýnky, Mildy, Laury a Barborky 😉
Přejeme všem hodně zdraví a sil 😊🌷☀

Umístění ve výtvarné soutěži Školka plná dětí

Milan Komanec a naše bývalá žačka Jana Svačinová se umístili ve výtvarné soutěži Školka plná dětí. Do soutěže bylo zasláno 3066 výtvarných prací z 292 škol z celé České republiky.

Milan Komanec dokonce uspěl se 3 výtvarnými pracemi 🙂

Gratulujeme!


Pohybové ztvárnění pohádky

Pohádku Koblížek na vandru děti také pohybově ztvárnily. Hravým, prožitkovým učením si pohádku více osvojily.


Koblížek na vandru

Součástí našeho masopustního a karnevalového tématického celku byla pohádka Koblížek na vandru. Starší děti celý týden chystaly mladším dětem překvapení, vyráběly loutky, pozadí, učily se texty hlavních postav pohádky. V pondělí 2. 3. 2020 pak mladším dětem zahrály pohádku Koblížek na vandru a zvládly to opravdu bravurně.


Oblíbená pohybová hra

Ve školce momentálně frčí tato pohybová hra, která dětem přináší mnoho radosti. Zvládnou ji i tříleťáci 🙂 Opět se učíme aktivně naslouchat hudbě.


Karneval ve školce

V pátek jsme ve školce oslavili karneval, na který se děti připravovaly celý týden. Vyráběly klauna, klaunské čepičky, učily se hrát na hudební nástroje a poznávat je, procvičovaly barvy a geometrické tvary. Na konci týdne se pak děti převlékly do masek a karneval mohl začít! Zpívalo se, tancovalo, jedlo, pilo, soutěžilo a dovádělo. Karneval jsme si skvěle všichni užili 🙂


Nové činely plní svoji funkci

Zopakovali jsme si písničku Každá ručka má prstíčky. K doprovodu písničky jsme vyzkoušeli nové činely od Ježíška. Děkujeme Ježíškovi za malý, přesto finančně nákladný dárek. Opravdu nás moc potěšil 🙂


Lidské tělo

Již dlouho ve školce bojujeme s kašlem a rýmou, a proto jsme i letos zařadili tématický celek Lidské tělo. S nemocným medvídkem Pepíkem jsme si procvičili především části těla a obličeje, názvy psrtů. Jelikož letos převažují tříleté děti, přidali jsme pohádku Paleček a jeho kamarádi. Naopak jsme vynechali vnitřní orgány.


Tanec dešťových kapiček

Poslední dva týdny stále prší a očekávaný sníh nepřichází. Zahráli jsme si na dešťové kapičky tančící v kaluži. Děti se tak měly možnost opět setkat s klasickou hudbou a aktivně ji vyslechnout. Zvládly to i nejmenší děti 🙂


Umístění ve výtvarné soutěži Zpomal, prosím

Naše děti se umístily v krajském kole výtvarné soutěže Zpomal, prosím.
Gratulujeme Viktorce Egerové (2. místo) a Vlastíkovi Faitovi (1. místo).


Rozcvička – Adventní věnec

S adventním věncem jsme si také zacvičili 🙂


Čtyři svíčky dáme, už tu advent máme

Zapálili jsme první svíčku na adventní věnci.


Účast v Podzimní soutěži s Bee Bot

Naše nejstarší děti plnily tři úkoly Podzimní soutěže s Bee Bot. Moc se jim to povedlo a ještě se dozvěděly mnoho praktických informací.


Na naší Zemi, bydlí tu s námi stromy

Zkoumáním stromů jsme se rozloučili s podzimem a začali se těšit na zimu a Vánoce


Účast v soutěži o nejlepší videoklip

Naše nejstarší děti se účastnily soutěže Š. Pečenky o vytvoření nejlepšího videoklipu na jeho nové CD – Luční hity.

Děti si natáčení klipu moc užily. Držte nám palečky.


Dračí toulání

Tentokrát jsme se proletěli s dráčkem a dračicí. A bylo to super.


Získali jsme Evropské certifikáty kvality

Máme velkou radost, že oba naše loňské eTwinningové projekty získaly Evropský certifikát kvality.


Code Week

Také naše školka se zapojila do evropské akce Code Week. Děti programovaly robotickou včelku a seznamovaly se s Ozobotem


Každá ručka má prstíčky

Od září si děti všímají, co již dovedou jejich ručky. A musím říct, že je toho dost! Hrát si, mýt se, modelovat, hrát na dřívka. Ručičky starších dětí jsou už šikovnější – umějí oblékat, ustýlat postýlku, krájet ovoce, jíst příborem,…
O šikovný ručičkách se děti naučily krátkou písničku. Mladší děti ji doprovodily hrou na igelitové pytlíky a starší hrály na zvonkohry v tabletech.


Získali jsme národní cenu eTwinning 2019

V pátek 11. 10. 2019 byl v Ostravě náš projekt Mesto a dedina, moje drahá krajina a materská škola v nej vyhlášen v kategorii MŠ za nejlepší a získal. Národní cenu eTwinning 2019. V tomto projektu naše děti spolupracovaly s dětmi z MŠ Kytička v Pardubicích, MŠ Važecká a MŠ Okružná ze Slovenska. Všem posíláme velké díky.


Získali jsme dva certifikáty kvality

Za oba dva loňské eTwinningové projekty jsme obdrželi certifikáty kvality. Jeden z nich je nominován na národní cenu. Děkuji dětem, rodičům a především skvělým kolegyňkám v MŠ.


Jak zvířátka pomáhala sovičce stavět domeček

Pohádka Jak zvířátka pomáhala stavět sovičce domeček děti naučila především slušnému, ohleduplnému chování, pomoci druhému a domluvě. Děti si procvičily také mnoho dalších činností.


Umístění ve výtvarné soutěži

Děti z výtvarného kroužku (Anežka, Barborka, Janička, Míša, Martínek, Honzík, Milánek, Viky, Lenotýnka a Maxík) uspěly s kolektivním obrázkem ve výtvarné soutěži: Jičín – město pohádky na téma: Žili, byli nejen na hradech a zámcích…
Gratulujeme a děkujeme za skvělou reprezentaci naší školy.