Co je u nás nového?

Den Země

V pondělí 22. 4. jsme s dětmi oslavili Den Země a celý týden probíhal na toto téma. Děti si vyzkoušely mnoho aktivit. Nechybělo zpívání a pohybové ztvarnění planety Země.


Hastrmánek ve školce

Pozor, dbejte zvýšené opatrnosti!🫨

U nás ve školce se usadil vodník a má už několik dušiček!😉


Po dešti je zábava

Vesnická školka přináší mnohá dobrodružství. Například hrátky s malým potůčkem vytvořeným v lese po dešti byly skvělým ukončením tématického celku Voda je život.

Děti si to opravdu užily. Stavěly přehrady, zkoumaly sílu proudu, spolupracovaly a domlouvaly se.

Možná byly trochu špinavé, ale velice šťastné😊 Věříme, že rodiče dětí mají pro tohle dětské štěstí pochopení 😇


Úspěch ve výtvarné soutěži

Jsme velice pyšní na úspěch našich dětí ve výtvarné soutěži Požární ochrana očima dětí v okresním kole😊. Velká gratulace Valince Paumerové, Natálce Kuchaříkové a Dominiku Kuchaříkovi ❤.

Děkujeme za reprezentaci naší školky.


Moje oblíbená píseň

Na IT dílně se děti tento týden seznámily s aplikací Sketches, ve které namalovaly svoji oblíbenou píseň a zopakovaly si práci v aplikaci ChatterPix, kde tuto píseň nazpívaly.

Děti pracovaly samostatně a přirozeně rozvíjely svoji fantazii.


Náš velikonoční taneček


Pohyb je každodenní součástí naší MŠ

Již šestým rokem je naše školka zapojena do projektu Se Sokolem do života. Každý den s dětmi cvičíme, jak formou rozcviček na určité téma nebo sestavenými různými překážkovými drahami. Tady je jedna z nich 😊.


Pohádka Čáp a straka

Naši kamarádi ze Slovenska nám zaslali krátkou pohádku Čáp a straka. Pohádku jsme si přečetli a poznali jsme, že je důležité nebýt líní a vzájemně si pomáhat. Nakonec jsme k pohádce nakreslili ilustrace.

Úspěch ve výtvarné soutěži

Velká gratulace Natálce Frankové a Anetce Lucákové za umístění ve výtvarné soutěži Příroda kolem nás. Děkujeme za reprezentaci školy ❤️

Všechny oceněné práce si můžete prohlédnout na webu Správy NP Podyjí: https://www.nppodyji.cz/priroda-kolem-nas-vysledky


Děti vědí, které zvíře v zimě spí


Kdo přiletí na krmítko?

Tento týdenní tematický celek si děti skvěle užily. A po celé školce doslova létalo 26 malých ptáčků 🙂

Děti se seznamovaly s těžkým životem ptáčků v zimním období. Naučily se názvy některých ptáčků, poznávaly ptáčky podle zpěvu, při jejich krmení si procvičily geometrické tvary a jemnou motoriku. Zpívaly s flétnou, rozvíjely rytmické cítění, probouzely ptáčky prvními slunečními paprsky, tančily a létaly jako ptáčkové, spolupracovaly ve skupinkách i ve dvojicích a především si to moc užily😊.


Štědrý večer nastal


Dopis od Ježíška

Děti dostaly dopis od Ježíška.

Děkujeme Ježíšku.


Tanec sněhových vloček

Máme týden do Vánoc a po sněhové nadílce ani památky. Proto posíláme sněhové vločky alespoň tak, jak je ztvárnila naše šikovná děvčata na vánoční besídce.

Jsem hrdá a velice pyšná na všechny děti, které skvěle zvládly veškerá čísla vánoční besídky a nebály se vystoupit před tolika diváky.


Ocenění Quality Label za eTwinningový projekt Happy Math

V pátek 15. 12. 2023 převzala Lucie Khasová ocenění za náš loňský eTwinningový projekt Veselá matematika. Velké poděkování patří všem dětem, které se s velkým nadšením na projektu podílely a společně se slovenskými, polskými, řeckými, portugalskými a tureckými kamarády plnily nelehké matematické úkoly 😊.


Dušičky

Dnes jsme s dětmi zavzpomínali na Jana Wolfa, zakladatele naší školky a zapálili mu svíčku u památníku. Přidali jsme i jednu dušičkovou písničku❤


Tanec podle deštníku

Naše děti nejsou smutné, když prší. Prostě si jen zatancují s kamarádem deštníkem 😊


Podzimní vítr

Taneční ztvárnění podzimního větru na hudbu Johanna Brahmse se dětem obzvlášť líbilo ❤


Šel zahradník do zahrady

Minulý týden ve školce proběhla velká sklizeň zeleniny. A že se letos urodilo! Vyrostla i velká, převeliká řepa 🙂


Certifikát kvality za projekt Happy math

Skvělá zpráva 😊 Za loňský eTwinningový projekt Happy math jsme s dětmi získali Certifikát kvality. Na projektu jsme spolupracovali s učiteli a žáky z Turecka, Polska, Slovenska, Řecka a Portugalska.


CodeWeek 2023

Letos jsme se opět zúčastnili Evropského týdne programování.

Děti z IT dílny se proměnily v zahradníky programátory. A zahradnický klobouk dolů, jak to bravurně zvládly😊


V zahradě na hrušce

U nás ve školce se zpívá už od samého rána 🙂


Jak jsme si hráli s pohádkou Hrnečku vař?


V novém školním roce jsme přivítali nové kamarády

Píseň na rozloučení

Děti se rozloučily se školkou krásnou dojemnou písní Školka už nám mává. Bude se nám stýskat 🙁


Tango našich nejstarších dětí


Pasování na školáky

V pátek 30. 6. 2023 se nejstarší děti vydaly na cestu do základní školy.

Přejeme jim, aby si školu zamilovaly, našly zde nové kamarády a naplno si užily tato školní léta ❤️.

Velké poděkování rodičům za krásné dárečky, květiny a nádherný dort. Opravdu jste nás dojali ❤️.

Věříme, že jsme Vás včera na tu první cestu do školy dostatečně připravili.

Pro ty, kteří půjdou první den do školy

pěšky. Rada zní: „Zvesela, s úsměvem a hlavně do rytmu“ 😀


Ukončení 7. ročníku Se Sokolem do života

Dnes jsme s dětmi ukončili 7. ročník projektu Se Sokolem do života. Děti opět celý rok poctivě každý den cvičily, překonávaly nejrůznější překážky a nově se seznámily i s jógou. Za jejich snahu dnes převzaly medaile a diplomy🥇 Snažíme se, aby děti vnímaly pohyb jako přirozenou součást jejich života.


3. místo v republikovém kole výtvarné soutěže

Tentokrát velká gratulace Mirkovi Frankovi, který se dostal do republikového kola soutěže Bezpečně do školy, kde se umístil a dnes si v Praze převzal cenu za krásné 3. místo.

Děkujeme za reprezentaci školy ❤️

Rovněž děkujeme rodičům, kteří ho podpořili v jeho výtvarném nadání 🙂


Rozloučení s výtvarníky

V pondělí proběhla bohužel poslední výtvarní dílna s našimi výtvarníky, kteří se loučí a vyplouvají na svoji další plavbu🥲. Ať už si jako kapitáni tu loďku dovedou kamkoliv ♥️.

Bylo také předáno ocenění z 51. Mezinárodní výtvarné výstavy Lidice 2023.


1. místo v republikovém kole výtvarné soutěže

Velká gratulace Ondřejovi Štenglovi, který se se svým obrázkem probojoval až do republikového kola výtvarné soutěže Požární ochrana očima dětí, kde včera zvítězil a převzal 1. místo.
Děkujeme za reprezentaci naší školy ❤️
Obrovské poděkování rodičům, kteří neváhali a jeli s Ondráškem pro cenu až do Přibyslavi.


Dětský den ve vesmíru


Další úspěch ve výtvarné soutěži

Gratulujeme Ondřejovi Štenglovi, který získal 1. místo ve výtvarné soutěži Krkonoše očima dětí a Elišce Vávrové, která získala čestné uznání. Letos máme ve školce opravdu úspěšný rok 🙂


Úspěch v prestižní výtvarné soutěži

S radostí oznamujeme, že se naše děti umístily také v prestižní Mezinárodní výtvarné soutěži Lidice 2023. S velké konkurence byly vybrány díla hned tří dětí. Umístili se: Miroslav Frank, David Procházka a Eliška Vávrová. Velká gratulace a poděkování za reprezentaci školy ❤️


Umístění v krajském kole výtvarné soutěže Požární ochrana očima dětí

Blahopřejeme Veronice Mandíkové, Ondřejovi Štenglovi a Mirkovi Frankovi, kteří se umístili v krajském kole výtvarné soutěže Požární ochrana očima dětí. Držíme palečky v republikovém kole ❤️


Umístění ve výtvarné soutěži Krása a zdraví ze zahrady

sme neskutečně rádi, že můžeme poblahopřát k dalšímu umístění ve výtvarné soutěži, tentokrát Českého zahrádkářského svazu „Krása a zdraví ze zahrady.“ Umístila se Markétka Faitová s obrázkem Rozkvetlá zahrada. Děkujeme za reprezentaci školy❤️


Umístění ve výtvarné soutěži Buďme spolu

Velká gratulace Elišce Egerové, která se umístila na 3. místě ve výtvarné soutěži Buďme spolu 🙂


Umístění ve výtvarné soutěži Požární ochrana očima dětí

Blahopřejeme Veronice Mandíkové, Elišce Vávrové, Ondřejovi Štenglovi a Mirkovi Frankovi, kteří se umístili v okresním kole výtvarné soutěže Požární ochrana očima dětí. Jste skvělí ♥️


Jarní rozcvička


Oslavili jsme Mezinárodní den matematiky


Umístění ve výtvarné soutěži

Velká gratulace Elišce Vávrové, Ondřejovi Štenglovi a Elišce Egerové za umístění ve výtvarné soutěži Příroda kolem nás. Děkujeme za reprezentaci školy ❤️

Všechny oceněné práce si můžete prohlédnout na webu Správy NP Podyjí

https://www.nppodyji.cz/priroda-kolem-nas-vysledky-23…


Karneval

Na karnevalové oslavě je nejdůležitější kvalitní catering ? O něj se postaraly samy děti?

Jedna z karnevalových aktivit, která děti opravdu nadchla ?


Zvonečky se staly oblíbeným hudebním nástrojem


Ptáčci v zimě

Na ptáčky myslí děti u nás ve školce i v zimě 🙂


Tanec sněhových vloček

Nádherná violoncellová hudba, šikovné děti a tanec sněhových vloček je na světě 🙂  Zase trošičku jiná rozcvička, kterou si děti oblíbily.


I v zimě je nám hezky!

Konečně se děti opět dočkaly sněhové nadílky a zima zaťukala na naše dveře a okýnka.

Když si děti vezmou čapky i v zimě jim je hezky! Jsou připravené i na to, kdyby sněhem zapadly ?

Velké poděkování paní Duchoňové za zakoupení sady perkuse zvonečků ❤️


Tříkrálové koledování

Děti se seznámily s další krásnou českou tradicí.


Rozverní andílci

Blíží se Štědrý den a na nebi nám začínají tančit rozverní andílci ? Jak se Vám líbí?

Rozverné andílky doprovází skvělá kapela 🙂


Zima, zima všude je!

Konečně se děti dočkaly pořádné zimy a především obrovské sněhové nadílky.

Dokonce i u nás ve třídě nasněžilo 🙂


Oživlá strašidla

O Halloweenu i v naší školce ožila strašidla?

Děti si vyzkoušely jednoduché fyzikální a chemické pokusy ?

Ve školce bylo opravdu mnoho strašidel!

Následující video je jen pro silné povahy:)


Rozcvička s padákem


BeeBot v lese

Také naše včelka zavítala do lesa.


Správné houbaření

Malý návod na správné houbaření.


Jak to v lese vypadá?

Děti si na les s chutí zacvičily.


Na houbaře

I u nás ve školce vyrostly houby!


Jaká máme pravidla v naší školce?

Pravidla naší školky děti znají, tak snad je převedou i do praxe ?


Nejstarší děti se seznamovaly s BeeBot

Celé dva týdny se nejstarší děti seznamovaly s robotickou včelkou BeeBot. Procvičily si s ní hned několik aktivit.


Umístění ve výtvarné soutěži

Gratulujeme Natálce Frankové, která se umístila ve výtvarné soutěži Národního parku Šumava na téma: Voda a mokřady. Děkujeme za reprezentaci MŠ.


První týden v MŠ

První týden ve školce děti nezahálely. Seznámily se s novými kamarády a naučily se písničku o činnosti, kterou mají nejraději 🙂


Nový altán na školní zahradě

Děkujeme obci Srbice za překrásný dřevěný altán na školní zahradě. Už se těšíme až ho od září budeme plně využívat.


Ukončení 6. ročníku projektu Se sokolem do života

Dnes jsme s dětmi ukončili 6. ročník projektu Se Sokolem do života. Děti opět celý rok poctivě každý den cvičily, překonávaly nejrůznější překážky a nově se seznámily i s jógou. Za jejich snahu dnes převzaly medaile a diplomy?

Snažíme se, aby děti vnímaly pohyb jako přirozenou součást jejich života.


Pasování předškoláků

Děkujeme všem rodičům za účast na pasování předškoláků. Vytvořili jste velmi pohodovou atmosféru. Děti byly nadšené 🙂 Děkujeme za aktivní zapojení do společného tance. Jste odvážní, skvělí, tanečně nadaní se smyslem pro legraci. Jsme moc rádi, že Vás v naší školce máme.

Scéna národního baletu nám Vás může jen závidět 🙂


Labutí jezero


Naší školkou se ozývaly rytmy Letkisu


Návštěva statku ve Svržně

Děti strávily dopoledne ve společnosti kobylek, hřebců a valachů.


Dětský den v Kolovči

Děti navštívily kousek Afriky a zabubnovaly si s africkou skupinou Emongo.


Včeličkový dětský den

Na Mezinárodní den dětí to ve školce pořádně bzučelo 🙂

Děti se proměnily v opravdové včelky.


Umístění ve výtvarné soutěži

Gratulujeme Péťovi Vávrovi, který si dnes převzal cenu za 2.místo ve výtvarné soutěži Bezpečný cyklista.

Děkujeme za skvělou reprezentaci školy.


Závody veteránů

Dnes 26. 5. jsme s dětmi využili možnost být přítomni na startu závodů veteránů aut. A moc jsme si to užili.


Rozcvička planeta Země

Děti si opravdu oblíbily dopolední cvičení. Tento týden s prádelní gumou na téma: Planeta Země.


Krtek a jaro

Naše týdenní povídání o krtečkovi děti zakončily dramatizací pohádky: Krtek a jaro.

Jedna z aktivit tématického celku O krtkovi bylo hledání a focení krtin na výcházce. Posléze děti fotografie domalovávaly na 3Panelu. Obrázky se moc povedly 🙂


Sluníčko probudilo velikonoční zajíčky

Po probuzení si zajíček hned zatancoval a přidalo se i kuřátko 🙂

Jak vypadá velikonoční zajíček?

Naše velikonoční dovádění


Kohoutek a slepička

Celý týden děti strávily ve společnosti kohoutka a slepičky. Nahonec se vylíhlo i kuřátko 🙂


1. místo za animaci

Ve čtvrtek 17. 3. v kostele sv. Bartoloměje v Plzni proběhlo předávání cen za umístění v literálně-výtvarné soutěži 1100 let od smrti sv. Ludmily. Naše děti z loňského výtvarného kroužku získaly 1. místo v kategorii animace. Blahopřejeme a děkujeme za reprezentaci školy 🙂


Ondřej Štengl uspěl v republikovém kole výtvarné soutěže

Máme velkou radost z umístění Ondráška Štengla v republikovém kole výtvarné soutěže: Zebra se za tebe nerozhlédne.

Blahopřejeme 🙂

Obrázek dole na černém pozadí.

Tanec se stuhou dětí z výtvarné dílny


Taneček -„Sláva už je sníh“


Vánoční nadílka


Naše robotická včelka navštívila peklo


Mikulášská nadílka

V pátek 3. 12. 2021 navštívil naši školku svatý Mikuláš s čertem. Děti byly velmi statečné. S čertem a Mikulášem si dokonce zatancovaly. A jak Mikuláš vypadal?


Legenda o sv. Martinovi

Celý týedn jsme si hráli s příběhem o sv. Martinovi.


Umístění ve výtvarné soutěži

Blahopřejeme Elišce Vávrové a Ondrovi Štenglovi, kteří se umístili v krajském kole výtvarné soutěže „Zebra se za tebe nerozhlédne. Děkujeme za reprezentaci školy 🙂


E-twinningový projekt „What makes me happy?“získal evropský certifikát kvality

„Toto ocenění je důkazem toho, že, práce studentů a celé školy odpovídá vysokým evropským měřítkům.“

Tohoto ocenění si velmi vážíme a nebylo by díky dětem a především rodičům, kteří i v době lockdownu, skvěle spolupracovali 🙂 Ještě jednou moooc díky!


Podzimní vítr

Děti si procvičily pojmy: vánek, vítr, vichřice, tornádo a vše pohybově ztvárnily.


Oslavili jsme Den stromů (20. 10.)

Den stromů jsme oslavili tímto tvořením – třídění listů, malba temperovými barvami, prošívání, kresba fixem a lepení. Vznikly překrásné obrázky lip, javorů, třešní a dubů.


Pokusohraní – vítr

Děti vědí, že všude kolem nás je vzduch! A něco z toho, co dokáže si při pokusohraní vyzkoušely 🙂


Europe Code Week 2021

V pondělí 11. 10 2021 jsme se s dětmi zúčastnili evropské akce Code Week 2021. Děti se naučily pracovat s aplikací Výlety šaška Tomáše. Naučily se šaška naprogramovat, přečíst zakreslený program a nacházet jeho spojení s mapou. Byly moc šikovné 🙂 Nejstarší děti hledaly různě varianty cest na pracovním listu.


Dobůtky ze zahrádky

Celý týden jsme si procvičovali nejrůznější druhy ovoce a zeleniny.


Rozcvička – jablíčka

Také se šátkami cvičí děti rády.


Děti ze školky znají o zelenině a ovoci mnohé užitečné informace 🙂


Umístění ve výtvarné soutěži Národního parku Šumava

Naše děti (Zeno Parma, Petr Vávra a Anna Zdvořáková) obsadily přední příčky výtvarné soutěže Národního parku Šumava a včera si převzaly medaile za toto ocenění. Gratulujeme a děkujeme za reprezentaci naší školy 🙂


Kamaráda mám – taneček

Ve školce je spousta kamarádů, mnohdy na celý život 🙂


První cvičení v letošním školním roce


Animace do soutěže

Naši výtvarkáři vytvořili krátkou animaci do soutěže k výročí 1100 let od smrti sv.Ludmily na téma: Co pro nás znamená babička. Myslím, že se jim celkem vydařila 🙂


Úspěch ve výtvarné soutěži

Máme velikou radost z umístění Aničky Zdvořákové a Michalky Miškovské ve výtvarné soutěži: Mé toulky za zvěří. Blahopřejeme


Na louce

Poznávali jsme vše o ekosystému Louka.


Přivoláváme sluníčko

Také si už přejete trošku toho sluníčka? Posíláme malou náhradu, snad se trochu zahřejete:)


Rozcvička se šátky

Ve školce cvičíme každý den a používáme k tomu různé náčiní např. šátky.


Náš dům, náš hrad

V tomto tématickém celku se děti dozvěděly – jak se staví dům, názvy místností v domě, naučily se pojmenovat členy rodiny, znát geometrické tvary, poznat barvy. Procvičily si jemnou motoriku a popřály maminkám ke Dni matek.


Umístění ve výtvarné soutěži Národního parku Podyjí

Blahopřejeme Rosalii Šmídové a Petrovi Vávrovi k prvnímu místu ve výtvarné soutěži „Příroda kolem nás“. Děkujeme dětem za reprezentaci naší školy.


Děti poznávaly domácí a hospodářská zvířata


Vojtík poznával hospodářská zvířata

Vojtík zdraví všechny kamarády ze školky a posílá video, jak přirozeně poznával a staral se o hospodářská zvířátka.Škoda, že všichni nemáme takové možnosti si péči o zvířátka vyzkoušet 🙁


Jak jsme strávili Velikonoce?

Děkujeme za krásné velikonoční fotografie a videa. Jsme rádi, že jste s námi, i když jen na dálku 🙁


Vaříme a pečeme podle kuchařských knih

Ve velké oblibě jsou také knihy kuchařské. Naše děti se s těmito knihami seznámily důkladně. Bravurně navařily a napekly. Děkujeme rodičům za spolupráci v této nelehké době.


Kniha je můj kamarád

Čtrnáct dní děti objevovaly svět knih. Někteří si knihu zkusily vyrobit nebo vytvořit záložku do knihy. Podívejte se, jak se to dětem povedlo a jaké jsou jejich oblíbené knihy.


Valinky čokoládový dortík

Valinka ukázala své cukrářské umění a upekla nádherný dort se srdíčky 🙂


Americké lívance podle Vojtíška

Vojtíšek si vybral z kuchařské knihy Americké lívance a zvládl je bravurně 🙂


Anička upekla rohlíky

Anička se při distanční výuce seznámila s kuchařskými knihami a vybrala si recept na Pivní rohlíky. Byla moc šikovná a společně s maminkou je upekla.


Předjaří u vás doma

Děkujeme všem dětem a rodičům za jarní obrázky, říkanku a písničku. Jsme rádi, že doma nezahálíte 🙂 Těšíme se na další fotografie vašich úžasných výtvorů. Jste skvělí 🙂


Umístění ve výtvarné soutěži

Gratulujeme Martínkovi Alounkovi za 2. místo v celorepublikové soutěži „Ulice není herna“.


My se mrazu nebojíme!


Rozcvička – Mráz

Mráz zavítal i k nám do školky 🙂


Velký úspěch

Naše děti se zúčastnily výtvarné soutěže Hnutí Brontosaurus „Máme rádi přírodu“, ve které získaly skvělá umístění 1. místo: Eliška Vávrová, 2. místo: Zeno Parma a zvláštní cenu poroty: Martin Alounek. Blahopřejeme a děkujeme za reprezentaci naší MŠ.


Vánoční a novoroční přání


Jak jsme prožili advent ve školce?


Mikulás, čert a anděl

Máme velkou radost, že opět čerti nikoho neodnesli 🙂


Strom splněných přání

– bude na školní zahradě

Máme pro vás úkol:

zabalte prosím nějaký dárek (nepromokavě) a ve dnech 16. a 17. 12. (nejpozději 18. 12. ráno) jej společně s vaším dítětem zavěste na „ Strom přání“. Vymyslete společně s dětmi přání – můžete ho společně s dětmi nakreslit, vyrobit, ale hlavně napsat. V pátek 18. 12. si venku budeme společně s dětmi přání číst a rozbalovat dárečky.  Pokud přání potřebujete zalaminovat, rádi vám s tím pomůžeme.  Přání se mohou týkat čehokoliv.


Poznávali jsme typické znaky podzimního počasí

Tančili jsme jako vítr

Pokusili jsme se zrytmizovat déšť


Zapojili jsme se do akce Europe Code Week

Letos jsme se opět zúčastnili Evropského týdne kódování. Podívejte se na naše aktivity.


Zkoumali jsme les


Získali jsme certifikát kvality za vánoční projekt

Děkujeme všem partnerům, rodičům a dětem za skvělou spolupráci 🙂


Rozloučili jsme se s budoucími školáky

V pátek jsme naše nejstarší děti pasovali na školáky. Společně jsme zavzpomínali na roky strávené v MŠ. Budoucí školáci nám prozradili, jaké povolání by chtěli vykonávat. Nám nezbývá nic jiného než jim popřát, aby se jim jejich sny vyplnily. Aby se jim v nové škole líbilo a našli si zde nové kamarády 🙂


Zdárně jsme ukončili 4. ročník projektu Svět nekončí za vrátky, cvičíme se zvířátky

Letos jsme se opět účastnili tohoto projektu zaměřeného na tělesný rozvoj dětí. Děti po celý rok cvičily, běhaly, lezly, skákaly, házely míčem a překonávaly nejrůznější překážky. Zažívaly upřímnou radost z pohybu. Za jejich snahu byly odměněny medailemi Českou obcí sokolskou.


Naši výtvarníci opět uspěli

Děti z výtvarné dílny slaví další úspěch. Tentokrát se umístily ve výtvarné soutěži Českomoravské myslivecké jednoty „Mé toulky za zvěří“.

Gratulujeme Lauře, Viki, Vlastíkovi a Justýnce. Děkujeme za reprezentaci školy.


Úspěch ve výtvarné soutěži Českého zahrádkářského svazu „Voda v zahradě“

Máme radost z dalšího úspěchu. Tentokrát uspěla Barborka Šindelářová ve výtvarné soutěži Českého zahrádkářského svazu „Voda v zahradě“. Gratulujeme 🙂


Umístění v 48. ročníku Mezinárodní dětské výtvarné soutěži Lidice 2020

S radostí oznamujeme, že náš žáček Milan Komanec, 6 let, uspěl v Mezinárodní výtvarné soutěži Lidice 2020 s tématem Krajina. Získal nejvyšší ocenění Medaili. Soutěže se účastnilo 78 států světa s 22 000 pracemi. Gratulujeme a děkujeme za reprezentaci školy .


Náměty pro činnosti s dětmi v době přerušení provozu MŠ

Milé děti, srdečně vás všechny zdravíme!

Než všichni společně vyženeme ten škaredý bacil pryč, nachystali jsme pro vás několik námětů, jak se zabavit, procvičit si svoje schopnosti, dovednosti a něco nového se naučit. Můžete zapojit maminku, tatínka, sestřičku nebo bratříčka, ať si zkrátíte dlouhé chvíle.

Budeme také rádi, když vás maminka nebo tatínek při plnění jakéhokoliv úkolu nafotí a zašle na email: lucie.khasova@seznam.cz

Abychom jsme se mohli pokochat vašimi výtvory a být hrdí na naše/vaše/ pracovité děti 🙂

Posíláme mnoho pozdravů, zdravíčka, dobré nálady, která je teď hodně důležitá a rodičům hlavně pevné nervy 🙂

Naše rodina

VYPRÁVĚJTE SI O RODINĚ, KDO DO NÍ PATŘÍ, KDO CO MÁ V RODINĚ NA PRÁCI.

PŘIPOMEŇTE SI SVÁTEK MATEK – DRUHÁ KVĚTNOVÁ NEDĚLE. KOHO JE BABIČKA MAMINKOU? VYSVĚTLETE DĚTEM. JAK MŮŽEME MAMINCE POMÁHAT, JAK POMÁHÁTE VY?

Výtvarné činnosti

Nakresli mamince kytičku.

Pracovní činnosti

Vyrob svoji rodinu z roliček.

Vymodeluj srdíčko, nebo ho jakkoliv vyrob, poskládej atd.

Hrajeme si s čarodějnicí


PŘÍPRAVA K ZÁPISU aneb Co má umět předškolák před vstupem do ZŠ

Doporučující materiál Desatero pro rodiče dětí předškolního věku

zdroj http://www.msmt.cz (materiál je na webu v pdf. souboru a lze ho vytisknout a vyvěsit na veřejně přístupném místě).

Desatero pro rodiče dětí předškolního věku

co má umět dítě před vstupem do školy, co by měl umět předškolák


1. Dítě by mělo být dostatečně fyzicky a pohybově vyspělé, vědomě ovládat své tělo, být
samostatné v sebeobsluze
Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

  • pohybuje se koordinovaně, je přiměřeně obratné a zdatné (např. hází a chytá míč, udrží rovnováhu na jedné noze, běhá, skáče, v běžném prostředí se pohybuje bezpečně) svlékne se, oblékne i obuje (zapne a rozepne zip i malé knoflíky, zaváže si tkaničky, oblékne si čepici, rukavice)
  • je samostatné při jídle (používá správně příbor, nalije si nápoj, stoluje čistě, používá ubrousek)
  • zvládá samostatně osobní hygienu (používá kapesník, umí se vysmrkat, umyje a osuší si ruce,
  • použije toaletní papír, použije splachovací zařízení, uklidí po sobě)
  • zvládá drobné úklidové práce (posbírá a uklidí předměty a pomůcky na určené místo, připraví
  • další pomůcky, srovná hračky)
  • postará se o své věci (udržuje v nich pořádek)

 
2. Dítě by mělo být relativně citově samostatné a schopné kontrolovat a řídit své chování
Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

  • zvládá odloučení od rodičů
  • vystupuje samostatně, má svůj názor, vyjadřuje souhlas i nesouhlas
  • projevuje se jako emočně stálé, bez výrazných výkyvů v náladách
  • ovládá se a kontroluje (reaguje přiměřeně na drobný neúspěch, dovede odložit přání na pozdější dobu, dovede se přizpůsobit konkrétní činnosti či situaci)
  • je si vědomé zodpovědnosti za své chování
  • dodržuje dohodnutá pravidla

 
3. Dítě by mělo zvládat přiměřené jazykové, řečové a komunikativní dovednosti
Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

  • vyslovuje správně všechny hlásky (i sykavky, rotacismy, měkčení)
  • mluví ve větách, dovede vyprávět příběh, popsat situaci apod.
  • mluví většinou gramaticky správně (tj. užívá správně rodu, čísla, času, tvarů, slov, předložek aj.)
  • rozumí většině slov a výrazů běžně užívaných v jeho prostředí
  • má přiměřenou slovní zásobu, umí pojmenovat většinu toho, čím je obklopeno
  • přirozeně a srozumitelně hovoří s dětmi i dospělými, vede rozhovor, a respektuje jeho pravidla
  • pokouší se napsat hůlkovým písmem své jméno (označí si výkres značkou nebo písmenem)
  • používá přirozeně neverbální komunikaci (gesta, mimiku, řeč těla, aj.)
  • spolupracuje ve skupině

 
4. Dítě by mělo zvládat koordinaci ruky a oka, jemnou motoriku, pravolevou orientaci
Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

  • je zručné při zacházení s předměty denní potřeby, hračkami, pomůckami a nástroji (pracuje se
    stavebnicemi, modeluje, stříhá, kreslí, maluje, skládá papír, vytrhává, nalepuje, správně otáčí listy v knize apod.)
  • zvládá činnosti s drobnějšími předměty (korálky, drobné stavební prvky apod.) tužku drží správně, tj. dvěma prsty třetí podložený, s uvolněným zápěstím
  • vede stopu tužky, tahy jsou při kreslení plynulé, (obkresluje, vybarvuje, v kresbě přibývají detaily i vyjádření pohybu)
  • umí napodobit základní geometrické obrazce (čtverec, kruh, trojúhelník, obdélník), různé tvary, (popř. písmena)
  • rozlišuje pravou a levou stranu, pravou i levou ruku (může chybovat
  • řadí zpravidla prvky zleva doprava
  • používá pravou či levou ruku při kreslení či v jiných činnostech, kde se preference ruky uplatňuje (je zpravidla zřejmé, zda je dítě pravák či levák)

5. Dítě by mělo být schopné rozlišovat zrakové a sluchové vjemy
Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

  • rozlišuje a porovnává podstatné znaky a vlastnosti předmětů (barvy, velikost, tvary, materiál, figuru a pozadí), nachází jejich společné a rozdílné znaky
  • složí slovo z několika slyšených slabik a obrázek z několika tvarů
  • rozlišuje zvuky (běžných předmětů a akustických situací i zvuky jednoduchých hudebních nástrojů)
  • rozpozná rozdíly mezi hláskami (měkké a tvrdé, krátké a dlouhé)
  • sluchově rozloží slovo na slabiky (vytleskává slabiky ve slově)
  • najde rozdíly na dvou obrazcích, doplní detaily
  • rozlišuje jednoduché obrazné symboly a značky i jednoduché symboly a znaky s abstraktní podobou (písmena, číslice, základní dopravní značky, piktogramy)
  • postřehne změny ve svém okolí, na obrázku (co je nového, co chybí)
  • reaguje správně na světelné a akustické signály

6. Dítě by mělo zvládat jednoduché logické a myšlenkové operace a orientovat se v elementárních
matematických pojmech
Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

  • má představu o čísle (ukazuje na prstech či předmětech počet, počítá na prstech, umí počítat po jedné, chápe, že číslovka vyjadřuje počet)
  • orientuje se v elementárních počtech (vyjmenuje číselnou řadu a spočítá počet prvků minimálně v rozsahu do pěti (deseti)
  • porovnává počet dvou málopočetných souborů, tj. v rozsahu do pěti prvků (pozná rozdíl a určí o kolik je jeden větší či menší)
  • rozpozná základní geometrické tvary (kruh, čtverec, trojúhelník atd.)
  • rozlišuje a porovnává vlastnosti předmětů
  • třídí, seskupuje a přiřazuje předměty dle daného kritéria (korálky do skupin podle barvy, tvaru, velikosti)
  • přemýšlí, vede jednoduché úvahy, komentuje, co dělá („přemýšlí nahlas“)
  • chápe jednoduché vztahy a souvislosti, řeší jednoduché problémy a situace, slovní příklady, úlohy, hádanky, rébusy, labyrinty
  • rozumí časoprostorovým pojmům (např. nad, pod, dole, nahoře, uvnitř a vně, dříve, později, včera, dnes), pojmům označujícím velikost, hmotnost (např. dlouhý, krátký, malý, velký, těžký,
    lehký)

7. Dítě by mělo mít dostatečně rozvinutou záměrnou pozornost a schopnost záměrně si
zapamatovat a vědomě se učit
Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

  • soustředí pozornost na činnosti po určitou dobu (cca 10-15 min.)
    „nechá“ se získat pro záměrné učení (dokáže se soustředit i na ty činnosti, které nejsou pro něj aktuálně zajímavé)
  • záměrně si zapamatuje, co prožilo, vidělo, slyšelo, je schopno si toto po přiměřené době vybavit a reprodukovat, částečně i zhodnotit
  • pamatuje si říkadla, básničky, písničky
  • přijme úkol či povinnost, zadaným činnostem se věnuje soustředěně, neodbíhá k jiným, dokáže vyvinout úsilí a dokončit je
  • postupuje podle pokynů
  • pracuje samostatně



8. Dítě by mělo být přiměřeně sociálně samostatné a zároveň sociálně vnímavé, schopné soužití s
vrstevníky ve skupině
Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

  • uplatňuje základní společenská pravidla (zdraví, umí požádat, poděkovat, omluvit se)
  • navazuje kontakty s dítětem i dospělými, komunikuje s nimi zpravidla bez problémů, s dětmi, ke kterým pociťuje náklonnost, se kamarádí
  • nebojí se odloučit na určitou dobu od svých blízkých
  • je ve hře partnerem (vyhledává partnera pro hru, v zájmu hry se domlouvá, rozděluje a mění si role)
  • zapojí se do práce ve skupině, při společných činnostech spolupracuje, přizpůsobuje se názorům a rozhodnutí skupiny
  • vyjednává a dohodne se, vyslovuje a obhajuje svůj názor ve skupině (v rodině) dodržuje daná a pochopená pravidla, pokud jsou dány pokyny, je srozuměno se jimi řídit
  • k ostatním dětem se chová přátelsky, citlivě a ohleduplně (dělí se o hračky, pomůcky, pamlsky, rozdělí si úlohy, všímá si, co si druhý přeje)
  • je schopno brát ohled na druhé (dokáže se dohodnout, počkat, vystřídat se, pomoci mladším)

9. Dítě by mělo vnímat kulturní podněty a projevovat tvořivost
Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

  • pozorně poslouchá či sleduje se zájmem literární, filmové, dramatické či hudební představení zaujme je výstava obrázků, loutek, fotografii, návštěva zoologické či botanické zahrady, statku, farmy apod.
  • je schopno se zúčastnit dětských kulturních programů, zábavných akcí, slavností, sportovních akcí
  • svoje zážitky komentuje, vypráví, co vidělo, slyšelo, dokáže říci, co bylo zajímavé, co jej zaujalo, co bylo správné, co ne zajímá se o knihy, zná mnoho pohádek a příběhů, má své oblíbené hrdiny
  • zná celou řadu písní, básní a říkadel
  • zpívá jednoduché písně, rozlišuje a dodržuje rytmus (např. vytleskat, na bubínku)
  • vytváří, modeluje, kreslí, maluje, stříhá, lepí, vytrhává, sestavuje, vyrábí
  • hraje tvořivé a námětové hry (např. na školu, na rodinu, na cestování, na lékaře), dokáže hrát krátkou divadelní roli

10. Dítě by se mělo orientovat ve svém prostředí, v okolním světě i v praktickém životě
Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

  • vyzná se ve svém prostředí (doma, ve škole), spolehlivě se orientuje v blízkém okolí (ví, kde bydlí, kam chodí do školky, kde jsou obchody, hřiště, kam se obrátit když je v nouzi apod.)
  • zvládá běžné praktické činnosti a situace, s nimiž se pravidelně setkává (např. dovede vyřídit drobný vzkaz, nakoupit a zaplatit v obchodě, říci si o to, co potřebuje, ptá se na to, čemu nerozumí, umí telefonovat,
  • dbá o pořádek a čistotu, samostatně se obslouží, zvládá drobné úklidové práce, je schopno se starat o rostliny či drobná domácí zvířata)
  • ví, jak se má chovat (např. doma, v mateřské škole, na veřejnosti, u lékaře, v divadle, v obchodě, na chodníku, na ulici, při setkání s cizími a neznámými lidmi) a snaží se to dodržovat
  • má poznatky ze světa přírody živé i neživé, lidí, kultury, techniky v rozsahu jeho praktických zkušeností (např. orientuje se v tělesném schématu, umí pojmenovat jeho části i některé orgány, rozlišuje pohlaví, ví, kdo jsou členové rodiny a čím se zabývají, rozlišuje různá povolání, pomůcky, nástroje, ví, k čemu jsou peníze, zná jména některých rostlin, stromů, zvířat a dalších živých tvorů, orientuje se v dopravních prostředcích, zná některé technické přístroje), rozumí běžným okolnostem, dějům, jevům, situacím, s nimiž se bezprostředně setkává (např. počasí a jeho změny, proměny ročních období, látky a jejich vlastnosti, cestování, životní prostředí a jeho ochrana, nakládání s odpady)
    přiměřeným způsobem se zapojí do péče o potřebné
  • má poznatky o širším prostředí, např. o naší zemi (města, hory, řeky, jazyk, kultura), o existenci jiných zemí a národů, má nahodilé a útržkovité poznatky o rozmanitosti světa jeho řádu (o světadílech, planetě Zemi, vesmíru)
    chová se přiměřeně a bezpečně ve školním i domácím prostředí i na veřejnosti (na ulici, na hřišti, v obchodě, u lékaře),
  • uvědomuje si možná nebezpečí (odhadne nebezpečnou situaci, je opatrné,
    neriskuje), zná a zpravidla dodržuje základní pravidla chování na ulici (dává pozor při přecházení, rozumí světelné signalizaci)
  • zná faktory poškozující zdraví (kouření)
  • uvědomuje si rizikové a nevhodné projevy chování, např. šikana, násilí

Jak můžete pomoci svým dětem s přípravou na zápis do ZŠ?

► Věnujte dítěti soustředěnou pozornost – při rozhovoru s ním se nezabývejte jinou činností, dejte mu najevo zájem, trpělivě je vyslechněte, projevujte vstřícnost a přívětivé chování.

► Vyprávějte dítěti a čtěte mu – televize či video nenahradí lidské slovo a osobní kontakt.

► Pověřujte dítě drobnými úkoly a domácími pracemi – pěstujte tak jeho samostatnost a zodpovědnost, rozvíjíte i motoriku.

► Rozvíjejte poznání z oblasti života lidí, zvířat i rostlin – vedle obecné informovanosti rozšiřujete i jeho slovní zásobu.

► Vybírejte vhodné hry a činnosti, sami se do nich zapojte – stavebnice, skládanky, dějové obrázky i práce s drobným výtvarným materiálem rozvíjejí poznání a tvořivost. Vaše účast posiluje citovou zralost dítěte.

► Upevňujte prostorovou orientaci a pojmy nahoře, dole, vlevo, vpravo, vpřed, za – výrazně to ovlivňuje základy psaní, čtení a počítání.

► Dbejte na vhodné pohybové aktivity a zdravé stravování – příroda je velká tělocvična, prospěje i vám.

► Trénujte změny denního režimu související se školní docházkou – ranní vstávání, odbourávání odpoledního spaní, čas pravidelného ukládání k večernímu spánku zmírní každodenní stres pro děti, zákonné zástupce i pedagogy, připravujte dítě na to, co ho čeká nového v době školní docházky.

► Vytvářejte sociální situace, kdy se dítě učí jednat s jinými lidmi – uplatňovat základní společenská pravidla při jednání s lidmi, vyřizovat drobné vzkazy, nebát se komunikace ve známém prostředí apod.

zdroj: http://www.msmt.cz/file/39797/


Jarní sluníčka

Přejeme dětem a rodičům krásný první jarní den .

I když si děti nemůžou společně hrát, pojďme si společně namalovat, vymodelovat, poskládat jarní sluníčko – fantazii se meze nekladou. Ať nám vaše sluníčka prozáří toto ne moc šťastné období.
Sluníčka můžete vkládat facebookové stránky školky nebo na messenger paní učitelky Lucie Khasové a připojit k nim malý popisek. Co vaše sluníčko z oblohy vidí, komu mává? S dětmi si pak můžete sluníčka prohlédnout a zavzpomínat na kamarády.


Přikládáme sluníčko, které mává všem dětem, rodičům a přejeme pevné zdraví!

Michalka: Tak my máme sluníčka hned dvě, koukají na náš dům, dvě proto, že se mají rádi. ? A za zády prý mají ještě maminku a tatínka Sluníčkovic. ?
Viki : Naše sluníčko z nebe vidí, jak Viktorka mamince pomáhá, maminka má z toho radost a pusu jí dává ?
Z nebíčka mává dětičkám ze školky
a sleduje krůčky, Justýnky, Mildy, Laury a Barborky ?
Přejeme všem hodně zdraví a sil ??☀

Umístění ve výtvarné soutěži Školka plná dětí

Milan Komanec a naše bývalá žačka Jana Svačinová se umístili ve výtvarné soutěži Školka plná dětí. Do soutěže bylo zasláno 3066 výtvarných prací z 292 škol z celé České republiky.

Milan Komanec dokonce uspěl se 3 výtvarnými pracemi 🙂

Gratulujeme!


Pohybové ztvárnění pohádky

Pohádku Koblížek na vandru děti také pohybově ztvárnily. Hravým, prožitkovým učením si pohádku více osvojily.


Koblížek na vandru

Součástí našeho masopustního a karnevalového tématického celku byla pohádka Koblížek na vandru. Starší děti celý týden chystaly mladším dětem překvapení, vyráběly loutky, pozadí, učily se texty hlavních postav pohádky. V pondělí 2. 3. 2020 pak mladším dětem zahrály pohádku Koblížek na vandru a zvládly to opravdu bravurně.


Oblíbená pohybová hra

Ve školce momentálně frčí tato pohybová hra, která dětem přináší mnoho radosti. Zvládnou ji i tříleťáci 🙂 Opět se učíme aktivně naslouchat hudbě.


Karneval ve školce

V pátek jsme ve školce oslavili karneval, na který se děti připravovaly celý týden. Vyráběly klauna, klaunské čepičky, učily se hrát na hudební nástroje a poznávat je, procvičovaly barvy a geometrické tvary. Na konci týdne se pak děti převlékly do masek a karneval mohl začít! Zpívalo se, tancovalo, jedlo, pilo, soutěžilo a dovádělo. Karneval jsme si skvěle všichni užili 🙂


Nové činely plní svoji funkci

Zopakovali jsme si písničku Každá ručka má prstíčky. K doprovodu písničky jsme vyzkoušeli nové činely od Ježíška. Děkujeme Ježíškovi za malý, přesto finančně nákladný dárek. Opravdu nás moc potěšil 🙂


Lidské tělo

Již dlouho ve školce bojujeme s kašlem a rýmou, a proto jsme i letos zařadili tématický celek Lidské tělo. S nemocným medvídkem Pepíkem jsme si procvičili především části těla a obličeje, názvy psrtů. Jelikož letos převažují tříleté děti, přidali jsme pohádku Paleček a jeho kamarádi. Naopak jsme vynechali vnitřní orgány.


Tanec dešťových kapiček

Poslední dva týdny stále prší a očekávaný sníh nepřichází. Zahráli jsme si na dešťové kapičky tančící v kaluži. Děti se tak měly možnost opět setkat s klasickou hudbou a aktivně ji vyslechnout. Zvládly to i nejmenší děti 🙂


Umístění ve výtvarné soutěži Zpomal, prosím

Naše děti se umístily v krajském kole výtvarné soutěže Zpomal, prosím.
Gratulujeme Viktorce Egerové (2. místo) a Vlastíkovi Faitovi (1. místo).


Rozcvička – Adventní věnec

S adventním věncem jsme si také zacvičili 🙂


Čtyři svíčky dáme, už tu advent máme

Zapálili jsme první svíčku na adventní věnci.


Účast v Podzimní soutěži s Bee Bot

Naše nejstarší děti plnily tři úkoly Podzimní soutěže s Bee Bot. Moc se jim to povedlo a ještě se dozvěděly mnoho praktických informací.


Na naší Zemi, bydlí tu s námi stromy

Zkoumáním stromů jsme se rozloučili s podzimem a začali se těšit na zimu a Vánoce


Účast v soutěži o nejlepší videoklip

Naše nejstarší děti se účastnily soutěže Š. Pečenky o vytvoření nejlepšího videoklipu na jeho nové CD – Luční hity.

Děti si natáčení klipu moc užily. Držte nám palečky.


Dračí toulání

Tentokrát jsme se proletěli s dráčkem a dračicí. A bylo to super.


Získali jsme Evropské certifikáty kvality

Máme velkou radost, že oba naše loňské eTwinningové projekty získaly Evropský certifikát kvality.


Code Week

Také naše školka se zapojila do evropské akce Code Week. Děti programovaly robotickou včelku a seznamovaly se s Ozobotem


Každá ručka má prstíčky

Od září si děti všímají, co již dovedou jejich ručky. A musím říct, že je toho dost! Hrát si, mýt se, modelovat, hrát na dřívka. Ručičky starších dětí jsou už šikovnější – umějí oblékat, ustýlat postýlku, krájet ovoce, jíst příborem,…
O šikovný ručičkách se děti naučily krátkou písničku. Mladší děti ji doprovodily hrou na igelitové pytlíky a starší hrály na zvonkohry v tabletech.


Získali jsme národní cenu eTwinning 2019

V pátek 11. 10. 2019 byl v Ostravě náš projekt Mesto a dedina, moje drahá krajina a materská škola v nej vyhlášen v kategorii MŠ za nejlepší a získal. Národní cenu eTwinning 2019. V tomto projektu naše děti spolupracovaly s dětmi z MŠ Kytička v Pardubicích, MŠ Važecká a MŠ Okružná ze Slovenska. Všem posíláme velké díky.


Získali jsme dva certifikáty kvality

Za oba dva loňské eTwinningové projekty jsme obdrželi certifikáty kvality. Jeden z nich je nominován na národní cenu. Děkuji dětem, rodičům a především skvělým kolegyňkám v MŠ.


Jak zvířátka pomáhala sovičce stavět domeček

Pohádka Jak zvířátka pomáhala stavět sovičce domeček děti naučila především slušnému, ohleduplnému chování, pomoci druhému a domluvě. Děti si procvičily také mnoho dalších činností.


Umístění ve výtvarné soutěži

Děti z výtvarného kroužku (Anežka, Barborka, Janička, Míša, Martínek, Honzík, Milánek, Viky, Lenotýnka a Maxík) uspěly s kolektivním obrázkem ve výtvarné soutěži: Jičín – město pohádky na téma: Žili, byli nejen na hradech a zámcích…
Gratulujeme a děkujeme za skvělou reprezentaci naší školy.